Galéria Jána Koniarka v Trnave, Synagóga – Centrum súčasného umenia, Halenárska 2, Trnava
Zámerom výstavy V holubníku bolo príliš tesno je prezentovať týchto vtákov v kontexte nenaplneného sna o utopickom živote v socialistických krajinách. Aj napriek tomu, že holubice boli frekventovaný mierový námet umelcov východného bloku, autorka vyrastajúca už v demokracii ich význam s generačným odstupom chápe inak. Na aktuálnej výstave svojich protagonistov zatvára do klietok, vrství ich a vytvára z nich panelové domy, pričom každú bunku napĺňa individuálnym príbehom o generačnej traume, ktorú si aj napriek skoro trom desiatkam rokov života v demokracii stále nesieme. Klietka narúša pohľad na dokonalé sociálne bývanie a premieňa utopický ideál na dystopickú katastrofu izolácie. Podobne ako sú šľachtene holuby nútené žiť vo svojich pohodlných holubníkoch, častokrát strácajúc schopnosť lietať, človek socialistický stratil svoje právo na slobodu či sebavyjadrenie.
Oksana Sadovenko sa narodila v roku 1988 v Kyjeve. Štúdium maľby začala už v Kyjeve, svoj umelecký program začala naplno rozvíjať až po príchode na Slovensko v roku 2022. Pracuje v troch médiách – maľba, socha a performatívna tvorba. Aktuálne je čerstvou absolventkou Vysokej školy výtvarných umení v Bratislave v odbore maľby v ateliéri 3EAM pod vedením Rastislava Sedlačíka a za svoju diplomovú prácu Manifest holubov získala cenu rektorky. Vystavovala v A4 - Priestor súčasnej kultúry (2023), v Galérií mesta Blanska (2024) a v Staromestskej galérii Zichy (2024).